Харчування за групою крові

Коментує фахівець Інституту індивідуальності людини та провідний спеціаліст представництва клініки Пітера Д'Адамо у Росії Євген Дмитрович Михайлов.

– Багато наших з успіхом застосовують дієту і систему живлення по групі крові. Але є й ті, хто ставляться до неї насторожено. Один з найпоширеніших доводів – недоказовність. Чи так це?

– На жаль, ті, хто критично ставляться до цієї теорії, самі до кінця не розібралися в її суті. І звертають увагу, в основному, на те, що лежить на поверхні.

Насправді сама концепція впливу групи крові на загальний стан здоров'я людини існує вже давно. Значимість групи крові в регулюванні багатьох процесів в організмі, виникнення тих чи інших захворювань доведена багатьма вченими. Це фахівці самих різних країн, включаючи колишній Радянський Союз і Росію. Дуже активно розвивається цей напрям медицини в Америці і Японії.

– А можна конкретніше, хто саме цим займався? Які і коли були проведені дослідження?

– Роботи в цьому напрямку активно проводилися, починаючи з 70-х років минулого століття, в області генетики, біомедицини, гастроентерології, кардіології, ендокринології, онкології. Наприклад, в журналі «Питання нейрохірургії» була опублікована стаття фахівців госпіталю імені Бурденка. У ньому порівнюється ефективність деяких хіміотерапевтичних препаратів в залежності від групи крові пацієнта. Також були публікації російських лікарів в журналах «Питання онкології», «Cancer», де розглядалися різні причини взаємозв'язку онкозахворювань і груп крові. Бібліографія наукових статей зарубіжних і вітчизняних фахівців про роль антигенів групи крові для здоров'я людини займає кілька десятків сторінок тексту.

Вся складність в тому, що світова медицина вивчала вплив на організм окремих продуктів або їх класів, не маючи єдиної концепції. Систематизувати всі ці дані стало можливим тільки в кінці 80-х – початку 90-х років. У цей час спілкування з міжнародними колегами і доступ до наукових архівів спростилися за рахунок зняття «залізної завіси» і появи Інтернету.

Американський доктор-натуропат Пітер Д'Адамо першого узагальнив розрізнену наукову інформацію. Він створив і успішно застосував на практиці програму здорового харчування, лікування і профілактики різних захворювань. Це велика праця, який зараз активно використовується світовою медициною.

Доктор Пітер Д'Адамо не запропонував нових сенсаційних методів лікування. Йому вдалося розкрити секрет, чому одні і ті ж методи лікування діють по-різному. Чому люди з другою групою крові менше всього пддаются лікуванню традиційними методами. І саме головне, йому вперше вдалося зробити масовим і доступним індивідуальний підхід до здоров'я.

– Чи означає це, що, згідно Д'Адамо, поняття «правильне харчування» індивідуально для кожної людини?

– Абсолютно вірно. Мікрофлора людей різних груп крові пристосована до ефективної роботи з певними джерелами білка, жирів, вуглеводів.

Відповідно до численних досліджень і статистичними даними, людям з кожною групою крові властиві свої захворювання. Наприклад, у людей з другою групою значно серйозніше наслідки підвищеного рівня холестерину в крові. Це пояснює їх схильність до деяких захворювань. Тому таким людям в харчуванні варто робити акцент на рослинну їжу.

У залежності від факторів ризику та особливостей кожної групи крові Пітер Д'Адамо склав чотири харчові кошика. У кожній з них три списки продуктів: корисні, нейтральні та шкідливі. Якщо в живленні дотримуватися цих рекомендацій, то і проблем зі здоров'ям не буде, навіть у похилому віці.

– Добре, групу крові ми враховуємо. А як же інші фактори ризику тих же серцево-судинних захворювань: чоловіча стать, куріння, ожиріння?

– Якщо людина курить, зловживає алкоголем або живе в обстановці постійних стресів, то група крові грає роль додаткового фактора ризику. Та ж ситуація і з ожирінням. Тому від шкідливих звичок потрібно відмовлятися.

Тенденція розвитку сучасної медицини полягає в тому, що підходи до профілактики та лікування захворювань все більше індивідуалізуються. І той напрямок, який активно розвиває Д'Адамо, – лише одне з безлічі.

Зовсім нещодавно в засобах масової інформації пройшло повідомлення: кілька західних вчених виявили чіткий взаємозв'язок між підлогою і ступенем сприйнятливості до тих чи інших ліків. Це ще один доказ на користь індивідуального підходу до людини.

– Давайте розглянемо таку чисто побутову ситуацію. Сім'я вирішила харчуватися по групі крові. А групи крові у чоловіка, дружини та дітей різні. Як їм бути?

– Така ситуація дуже часто зустрічається, і вихід досить простий. Можна виключити в першу чергу те, що є шкідливим для всіх. А потім продумати раціон з продуктів, що залишилися. І віддавати їм перевагу в приготуванні загальних страв.

– Фахівці стверджують, що харчування має бути орієнтоване на місцевість, в якій людина живе. Якщо це південні райони, то переважають овочі і фрукти. Якщо ж це північні території, то там традиційно більше продуктів тваринного походження. І потреби у людей разних місцевостей різні. Чи враховує ці фактори харчування за групою крові?

– Теорія живлення по групі крові – це не догма, а керівництво до дії. Причому розрахована для американців, виходячи з американських продуктів.

Харчові традиції інших країн і регіонів поки не вивчалися. Але в цілому американські продукти не надто відрізняються від європейських і азіатських. Наприклад, кавун, він скрізь кавун. Що стосується національних страв, то точних досліджень з ним у Пітера Д'Адамо немає.

Але всі пропоновані харчові кошика включають в себе безліч продуктів. Тому слід враховувати особливості регіону, в якому ви живете, і поєднувати традиції національної кухні з рекомендаціями Д `Адамо. Якихось серйозних протиріч я тут не бачу.

Але в ряді ситуацій необхідно для себе зробити жорсткий вибір – традиції або здоров'я.

– Ще цікавий факт: харчування за групою крові, а резус-фактор не враховується. Це зроблено свідомо?

– Що проводилися дослідження показують взаємозв'язок багатьох обмінних процесів в організмі людини саме з групою крові.

На сьогоднішній день даних щодо впливу резус-фактора на схильність до тих або інших захворювань, травлення і засвоєння тих чи інших продуктів немає. Але це не означає, що такого зв'язку не існує.

– Дехто вважає, що якщо вони будуть харчуватися по групі крові, то їм не загрожує атеросклероз і навіть рак. Більше того, вони зможуть позбутися багатьох захворювань. Як ви можете прокоментувати подібні погляди?

– У чомусь вони мають рацію. Правильно збудувавши свій раціон, можна зупинити розвиток багатьох захворювань, а згодом і взагалі позбутися від них.

Не секрет, що при діабеті другого типу, підтримуючи певний рівень фізичної активності і дотримуючись дієти, можна значно зменшити лікарську залежність або позбавитися від неї. Харчування за групою крові в такому випадку буде працювати дуже ефективно, тому що враховує безліч факторів.

Більш того, правильне харчування збільшує відновлювальні ресурси організму, зменшує інтоксикацію, як наслідок – продовжує молодість.

При поєднанні правильного харчування із застосуванням кремів, масок, гелів ефективність збільшується в 3-4 рази. Про це наочно свідчать жінки, що дотримуються дієти.

– Існує думка, особливо серед жінок, що при харчуванні за групою крові знижується вага, навіть калорії вважати не потрібно. Наскільки це вірно?

– Ця система харчування самого початку не була створена для схуднення. Зниження ваги – не головна її мета. Але в реальності, і це дуже подобається жінкам, вони дійсно худнуть.

На відміну від інших програм по зниженню ваги тут не йде мова про швидке схуднення. А радше – про відновлення нормальної роботи всіх систем організму, що так чи інакше відбивається на фігурі.

Прискорити цей процес допоможуть ті вітамінні та мінеральні комплекси, які розроблені Пітером Д'Адамо з урахуванням основних положень теорії особливостей груп крові. Зараз такі біологічно активні добавки з'являються і в Росії.

– А чи можна ними харчуватися за системою Д'Адамо вагітним жінкам і дітям? Адже їм особливо потрібні різноманітне харчування і повний комплекс вітамінів?

– На відміну від деяких інших дієт система живлення по групі крові включає в себе різноманітні продукти. Тому вона дозволяє отримувати не менше, а іноді і більше вітамінів і мікроелементів, ніж при нашому повсякденному харчуванні. Тому для дітей, вагітних і годуючих жінок ніяких заборон немає.

Тільки не потрібно це робити відразу, краще переходити на новий стиль харчування поступово. З кожним днем скорочуйте кількість так званих шкідливих продуктів на своєму столі. І з часом ви прийдете до того, що зовсім відмовитеся від них.

Якщо ж це не відбудеться – не всі можуть побороти свої «харчові» пристрасті – нічого страшного в цьому немає. Все одно за той період, поки ви намагалися відмовитися від «шкідливих» продуктів, ви вже звикли споживати їх у меншій кількості. Це вже успіх.

За матеріалами: e-news.com.ua